کسب درآمد از طریق فروش عکس (قسمت اول)
تیر۲۷

کسب درآمد از طریق فروش عکس (قسمت اول)

کسب درآمد از طریق فروش عکس‌های دیجیتال: (قسمت اول) موضوع جالبیه! این طور نیست؟ این روزها چه کسی بدش می‌آید کمی‌درآمد اضافی داشته باشه؟ از قیمت یک دوربین دیجیتال در نظر بگیرید تا یک کار ورزانه پیش پا افتاده، همه این‌ها می‌توانند دلیل این باشند که شما هم عکس‌های خود را برای استفاده در دسترس دیگران قرار دهید. من در طول پنج سال گذشته بر روی موضوع فروش حق نشر عکس کار کرده و نظرات، مفاهیم و ایده‌هایم را با دیگران به اشتراک گذاشته ام. خرید و فروش اشتراکی عکس چیست؟ ویکی پدیا در این باره به ما می‌گوید: خرید و فروش اشتراکی عکس عبارت است از، مجموعه ای از عکس‌های موجود که برای کاربرد‌های مشخص دارای مجوز هستند. ناشران کتاب، ویژه نامه‌ها، مجلات، آژانس‌های تبلیغاتی، فیلمسازان، طراحان وب، هنرمندان گرافیک، دفاتر طراحی داخلی، شرکت‌های سهامی‌مادر و تمامی‌افراد و مشاغلی که از عکس‌های گوناگون برای برآوردن نیاز‌های تخصصی خود استفاده می‌کنند، با استفاده از این سازوکار (خرید و فروش اشتراکی عکس) به جای در اختیار گرفتن یک عکاس برای عکاسی از موضوعات مورد نظر، وقت و هزینه خود را هدر نداده و در این مورد صرفه جویی خوبی می‌کنند. با وجود مجموعه با ارزش عکس‌های اشتراکی روی وب که ممکن است مورد جست وجوی بسیاری از کاربران قرار گیرد، وقت با ارزش کاربران هدر نمی‌رود حتی زمانی که به دنبال عکسی با مشخصات خاص هستند. با توجه به روش‌های ارسال محتوای دیجیتال، شما می‌توانید به صورت آن لاین یک عکس را خریداری و به وسیله ایمیل و یا از طریق دانلود آن را دیافت نمایید. اهمیت پیام‌های تصویری و گسترش خرید و فروش عکس به نظر من این روزها هر چیز مرتبط با مباحث مالی و تجاری به بازاریابی و جلب توجه نیز نیازمند است. یک تصویر خوب و استاندارد از هزاران سطر توضیحات مفیدتر و معنی دار تر است. نگاهی به جعبه حبوبات داخل آشپزخانه بیاندازید؛ یک عکس روی آن می‌بینید. نگاهی به یک مجله بیاندازید؛ برای تمامی‌تبلیغات داخل مجله کسی عکاسی کرده. این وب سایت اغلب از عکس‌ها برای کمک کردن به شرح یک موضوع استفاده می‌کند. از نظر قانونی شما نمی‌توانید روی یک عکس کلیک راست کرده و آن را به راحتی از روی اینترنت برای خود ذخیره کنید و در سایت خود از آن استفاده کنید، همانطور که نمی‌توانید یک مقاله یا مجله را برای خود تکثیر کنید. فرض کنید یک واحد تجاری در فلوریدا برای بروشور تبلیغاتی خود به عکس یک کوهستان پر از برف و یا عکس شخصی در حال پاسخگویی به تلفن است نیاز دارد. به طور حتم آن‌ها در فلوریدا کوه پوشیده از برف ندارند و یا شاید هم بودجه لازم برای به خدمت گرفتن یک مدل و یک عکاس را...

ادامه مطلب
۱۹ ترفند مهم برای عکاسی HDR
تیر۲۶

۱۹ ترفند مهم برای عکاسی HDR

۱۹ نکته مهم برای عکاسی HDR را به شما می‌گوییم که دانستن آنها به شما کمک زیادی می‌کند تا عکس‌های بهتری بسازید. می‌توانید این نکات را در ذهن نگاه دارید یا آن را پرینت کنید و همراه داشته باشید. ۱- همیشه از سه‌پایه استفاده کنید. ۲- با پایین‌ترین تنظیمات ISO دوربین‌تان عکس بگیرید. ۳- اگر می‌توانید، با فرمت RAW عکس بگیرید. ۴- به هیچ وجه در عکس‌هایی که می‌گیرید ISO را تغییر ندهید. ۵- هرگز در عکس‌هایی که می‌گیرید دیافراگم را تغییر ندهید. ۶- سعی کنید در عکس‌هایی که می‌گیرید تراز سفیدی را تغییر ندهید. ۷- سیستم فوکوس خودکار دوربین‌تان را روی continuous (در کانن AI-Servo) قرار دهید. ۸- حتما روی حالت دستی عکس بگیرید و برای تغییر نوردهی تنها سرعت شاتر را تغییر دهید. ۹- ترجیحا از یک سیم دکلانشور (سیم زدن شاتر) یا از Self Timer استفاده کنید ۱۰- برای گرفتن بهترین نتیجه، بسته به کنتراست صحنه حداقل ۵ یا ۷ فریم عکس بگیرید. ۱۱- اطمینان پیدا کنید که تاریک‌ترین عکس‌تان اصلا دارای هیچ نوع نقطه نورانی (Highlight) نباشد. ۱۲- آنقدر عکس بگیرید تا مطمئن شوید تاریک‌ترین نقطه عکس‌تان کاملا روشن افتاده است. ۱۳- با گام‌های کامل (۱ stop increments) عکس بگیرید. (مثلا سرعت‌های ۶۰-۱۲۵-۲۵۰) ۱۴- در صورتیکه از فتوشاپ استفاده می‌کنید، عکس‌هایتان را در حالت ۳۲-Bit بگیرید. ۱۵- برای گرفتن خروجی یا Tone Mapping از نرم‌افزار Photomatix استفاده کنید. ۱۶- بعد از تبدیل عکس‌های‌تان حتما با فتوشاپ نیز روی آنها کار کنید. ۱۷- فراموش نکنید که عکس‌های HDR شما با جلوه‌های تک‌رنگ نیز زیبا می‌شوند. ۱۸- سعی کنید از صحنه‌های متحرک عکس نگیرید. ۱۹- همیشه عکس‌های‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید و نظر آنها را بپرسید. این ترفند‌ها و نکته‌ها چیز‌هایی بود که به نظر من می‌رسید. اگر شما نیز ترفند‌های دیگری را برای عکس‌های‌تان به کار می‌گیرید بهتر است آنها را به این لیست اضافه...

ادامه مطلب
نورپردازی بر روی اشیاء براق و درخشنده
تیر۲۵

نورپردازی بر روی اشیاء براق و درخشنده

نورپردازی بر روی اشیاء براق و درخشنده ( مانند جواهرات ) همواره یکی از چالش‌های مهم عکاسان بوده است . در این مثال شما قدم به قدم با مراحل نورپردازی جواهرات آشنا می‌شوید . در این مثال تنها با یک منبع نور و تعدادی رفلکتور ، نورپردازی طبیعی و صحیح را بر روی سه حلقه انگشتری در یک ظرف فانتزی تجربه می‌کنیم . ابتدا از یک میز نور دست ساز خانگی استفاده کردیم . برای پوشش میز از کاغذ بک گراند استفاده کرده و آن را بر روی میز محکم می‌کنیم . ( شکل ۱ ) برای انعطاف بیشتر در قراردادن دوربین و منبع نور ، ظرف محتوی انگشترها را در گوشه پایین سمت راست میز قرار می‌دهیم . از یک دوربین دیجیتال SLR با لنز ماکرو ۵۰ میلیمتری جهت عکسبرداری استفاده می‌ کنیم . جهت مقایسه ابتدا در حالت اتوماتیک و با فلاش داخلی دوربین عکس می‌ گیریم .( شکل ۲ و ۳ ) در عکس گرفته شده ، چند نکته قابل تامل است . اول اینکه نور کاملاً تخت می‌باشد . اگرچه انگشترها به اندازه کافی نوردهی شده اند اما هیچ گونه حس حقیقی از عمق در عکس وجود نداشته و سایه‌های شدیدی در قسمت پایین عکس دیده می‌شود . نکته دوم ، دیافراگم باز ( f/2.0 ) اتوماتیک لنز ماکرو باعث کاهش عمق میدان شده بطوری که مجسمه کاملاٌ غیر واضح می‌باشد .   نورپردازی نرم ( سافت ) اولین گام در بهبود عکس ، قطع فلاش داخلی دوربین می‌ باشد . برای نورپردازی نرم از یک فلاش استودیویی معمولی بهمراه سافت باکس استفاده کرده و آن را در زاویه ۱۳۵ درجه سمت راست دوربین قرار می‌دهیم . ( شکل ۴ ) حالت عکسبرداری دوربین را در وضعین تنظیم دستی ( Manual ) قرار می‌دهیم . دیافراگم را بر روی f/10 ، سرعت شاتر متناسب با میزان نوردهی و تنظیم تراز سفیدی را هماهنگ با کلوین فلاش تنظیم نموده و عکسبرداری می‌کنیم . ( شکل ۵ ) در این عکس ( شکل ۵ ) بهبود قابل ملاحظه ای دیده می‌شود . سایه‌ها نرم و تدریجی بوده و نور بر روی حلقه‌ها طبیعی تر است . اما با بررسی دقیقتر دو نکته مهم دیده می‌شوند . نخست ، قسمت پشت مجسمه به لحاظ سفید بودن و نزدیک بودن به منبع نور ، بسیار روشن شده است . دوم ، سطح انگشترها تیره بنظر می‌رسند . این امر بدین دلیل است که اجسام براق همانند جواهرات ، هر چیزی را که در اطرافشان باشند منعکس می‌کنند . در این حالت بجز انعکاس کوچک منبع نور در اولین حلقه ، مابقی سقف اطاق را که نورپردازی نشده منعکس می‌نمایند .   تنظیم انعکاس بجای پذیرفتن انعکاس بوجود آمده ،...

ادامه مطلب
چهار قانون طلایی برای موفقیت در فروش اشتراکی عکس
تیر۰۵

چهار قانون طلایی برای موفقیت در فروش اشتراکی عکس

__ برای کیفیت عکس بگیرید، نه کمیّت Micro stock بازاری است که از قاعده ی Pareto تبعیت می‌کند. به این معنی که ۲۰ درصد کل عکس‌های موجود به تنهایی ۸۰ درصد فروش بازار را به خود اختصاص داده اند. همین مسئله در مورد مجموعه‌های اختصاصی نیز صدق می‌کند. تعدادی از عکس‌ها نسبت به دیگر عکس‌ها سرآمدند. تکرار موفقیت در فروش این عکس‌ها بسیار پرمنفعت تر است از افزودن به تعداد عکس‌های موجود. کیفیت، جنبه‌های تکنیکی و فنی را ارتقاء می‌بخشد، تا جذابیت‌های مالی و تجاری در پی آن افزایش یابد. __ پروسه کاری خود را کارآمد کنید روند انتقال عکس‌ها از دوربین و آماده سازی آن برای بازار Micro stock، شما را کمی‌از فضای یادگیری، تمرین و عکاسی دور نگه می‌دارد. در واقع طولانی شدن این مرحله به نفع شما نخواهد بود. تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا این روند سریع و با بهره وری بالا انجام شود. عکس‌های خود را با نرم افزار‌های کاربردی مثل Adobe Bridge و یا Apple Aperture سامان دهی و مرتب کنید. از پایگاه داده IPTC استفاده کنید تا از تکرار اطلاعات و داده‌ها در سایت‌های مختلف جلوگیری شود. همچنین از ابزار آپلود اتوماتیک مثل FTP و یا ProStockMaster نیز می‌توان بهره جست. __ شکست‌ها و ناکامی‌ها را به فرصت تبدیل کنید. اگر عکسی از شما رد شد، به دل نگیرید. اگر عکس شما خوب باشد و جذابیت‌های تجاری را دارا باشد، به طور حتم در اکثر بنگاه‌های فروش اشتراکی عکس پذیرفته خواهد شد. زیاد روی عکسی که از طرف یک بنگاه رد شده تمرکز نکنید. حتی بهترین عکاس‌ها نیز گهگاهی عکس‌هایشان پذیرفته نمی‌شود. توقع و انتظار خود از این کار را با میزان پذیرش آژانس‌های عکس تطبیق دهید. تا می‌توانید از دلایل پذیرفته نشدن عکس‌هایتان درس بیاموزید و به کار خود با قدرت ادامه دهید. __ کلید واژه را از روی فکر و با دقت انتخاب کنید. دقت کافی را به خرج دهید. نیازی به یک لیست بلند بالا از کلید واژه‌ها نیست، انتخاب یک واژه با دقت زیاد مفید تر خواهد بود. سایت‌های Micro stock از کلید واژه‌ها با اولویت و محدودیت متفاوتی استفاده می‌کنند. مطمئن شوید که این تفاوت‌ها را درک کرده اید و کلید واژه‌های مناسب را برگزینید. ترجمه: امید متقیان فرد ( عکسبردار ) نویسنده: لی...

ادامه مطلب
آموزش عکاسی انتزاعی از دود
تیر۰۴

آموزش عکاسی انتزاعی از دود

عکاسی انتزاعی پدیده جدیدی نیست، و مردم همیشه علاقمند به خلق آثار جدید یا تغییر تکنیک‌های قبلی عکاسی و ارائه آنها به شکلی جدید هستند. یکی از چیزهایی که در حال حاضر خیلی‌ها جذب آن شده‌اند هنر عکاسی از دود و ارائه آن به صورت رنگی است. اگر شما هم از کسانی هستید که می‌خواهید در فضای داخلی خانه با دوربینتان دست به کارهای خلاق و جدید بزنید ادامه این مقاله را بخوانید! قبل از هر چیز باید بگویم چیزی که باعث شد این مقاله را بنویسم دیدن عکسهای زیبایی از عکاس فوق العاده با استعداد، گراهام جفری، صاحب سایت معروف Sensitive Light بود که عکسهای خاصش از طریق وبلاگ‌ها همه جای دنیا پخش شده است. مصاحبه‌ای را با گراهام ترتیب دادیم تا ببینیم چطور چنین عکسهای دودی ای می‌گیرد. قدم اول: هدایت دود قبل از هر چیز گراهام اشاره کرد که هیچ راه مشخصی برای عکاسی از دود وجود ندارد. مدت زمان زیادی طول کشیده است تا او این تکنیک را بدست آورده است، و دیگر اینکه هر بار تصمیم به گرفتن این عکسها می‌گرفته، جیزهای جدیدی را می‌آموخته و یا کشف می‌کرده است. دو راز اصلی برای دودگرافی وجود دارد، یکی معکوس کردن رنگهای عکس (inverting) و دیگری استفاده از دود خاکستری رنگ است. وی در ادامه توضیح می‌ دهد: “این تکنیک واقعا ساده است. تنها چیزی شما باید هنگام گرفتن عکس روی آن تمرکز کنید این است که تصاویر خوبی از دود ثبت کنید. رنگها به صورت دیجیتال در مرحله بعدی اضافه می‌شوند.” برای تولید بهترین دود ممکن، گراهام از چوبهای عود استفاده می‌کند. (عود نوعی چوب است که موقع سوختن بوی خوشبوی تند و دود غلیظی تولید می‌ کند. این عودها در عطاری‌ها به راحتی قابل دسترس هستند.) اگر نتوانستید عود پیدا کنید، هر چوب دیگری که دود غلیظ خاکستری دارد جایگزین مناسبی برای عود می‌باشد. وقتی دود مناسب را تولید کردید، نوبت به هدایت آن به صورت مستقیم و خطی و بدون پراکندگی و بعد از آن نورپردازی مناسب است. ببینیم خود گراهام در این مورد چه می‌گوید: “از نظر من نورپردازی‌ای مناسب است که دود را از پس زمینه جدا کند.” به نظر می‌آید دود به تنهایی یک سوژه جالب است، اما گراهام می‌ گوید که در عکسهایش دود سوژه اصلی نیست، بلکه از آن صرفا به عنوان یک ابزار برای تولید عکسهای غیر معمول استفاده می‌کند: “قصد من عکس گرفتن از دود نیست، بلکه ایجاد تصاویری با استفاده از دود است.” این رویکرد بدین معنی است که شما کاملا اجازه دارید که به شکلی خلاق، تا حدی که نیاز است دود را کنترل کنید. تنها چیزی که باید نگران آن باشید این است که چطور یک نتیجه نهایی موثر داشته باشید. نورپردازی...

ادامه مطلب
چگونه از طریق فروش اشتراکی (Micro Stock) درآمد کسب کنیم؟
خرداد۲۵

چگونه از طریق فروش اشتراکی (Micro Stock) درآمد کسب کنیم؟

عکس‌های شما مانند پول با ارزش اند. در عصر اینترنت، به لطف وجود سایت‌ها و آژانس‌های خرید و فروش عکس، پول درآوردن از این راه بسیار  آسانتر از گذشته است. در این مقاله Aron Brand برخی از روش‌هایی را که خود به آن‌ها دست یافته به شما معرفی می‌کند، به امید اینکه بتواند به شما در درک قدرت مالی بالقوه خودتان یاری برساند. البته قول نمی‌دهم که از این طریق میلیونر شوید، اما این راه به شما کمک می‌کند تا پولی را که طی سال‌ها خرج علاقه و اشتیاق خود به عکاسی کرده اید برگردانده، و بتوانید تعدادی وسایل و ابزار جدید خریداری کنید. بنگاه‌های خرید و فروش عکس در واقع شرکت‌هایی هستند که عکاسان را به بقیه معرفی و حق نشر عکس‌های آن‌ها را به طراحان گرافیک، روزنامه‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشند. یکی از حوزه‌های در حال گسترش در زمینه خرید و فروش عکس، بنگاه‌های Micro Stock (میکرو استاک) نام دارند. یک بنگاه Micro Stock یک واحد تجاری است که اساس آن بر پایه قیمت‌های پایین (حدود یک دلار) برای هر عکس فعالیت می‌کند. معمولا بنگاه‌های Micro Stock موارد استفاده از عکس‌ها را منحصر و محدود می‌کنند. اساس کار این واحد‌ها بر پایه وب است و به عکاس این امکان را می‌دهند تا عکس خود را به سرعت آپلود کند، و خریدار هم به سادگی عکس را انتخاب و دانلود نماید. آژانس‌های Micro Stock یک خط مشی ساده و مورد وثوق دارند. پالایش و انتخاب عکس‌ها هنگامی‌که تصمیم گرفتید از مجموعه خود عکس‌هایی را برای فروش انتخاب کنید، این موارد را مد نظر داشته باشید: – آیا عکس‌های شما از کیفیت تصویری لازم، به عنوان یک مفهوم یا ایده برخوردار است در آن حد که مشتری حاضر شود بابت آن پول بپردازد؟ برای مثال، عکس یک تاجر با کت و شلوار که مشغول بالا رفتن از کوه است بهتر از عکس ماکروی یک حشره که انتهای یک سوزن جا خوش کرده به فروش می‌رود. یا تصویر یک خانم که در یک دست خود  یک CD گرفته و در دست دیگرش یک مشت دلار، مشتری بیشتری دارد تا عکس یک خرس آبی که مشغول تعقیب یک خرس کوالا است. هر اندازه هم که کیفیت عکس‌ها بالا باشد، زیرا خریداران و فروشندگان عکس در وب، بیشتر به دنبال طرح‌ها و ایده‌های ساده و واضح هستند تا مخاطبین آنها به راحتی از عکس‌ها استفاده کنند. آماده سازی عکس قبل از آپلود عکس خود بر روی یک سایت Micro Stock، باید به چند نکته کلیدی زیر توجه کنید: عکس مورد نظر باید در فرمت JPEG و با کمترین میزان فشرده سازی باشد. (برخی سایت‌ها امکان آپلود عکس با فرمت RAW را دارند.) در اغلب سایت‌ها شما باید عکس‌ها را در اندازه و...

ادامه مطلب