کسب درآمد از طریق فروش عکس: (قسمت سوم)

در بخش‌های اول و دوم، نکات مختلفی را مرور کردیم. حال در بخش سوم از این سری مباحث، خواهیم دید که چگونه از میان مجموعه خود عکسی را انتخاب کنیم، تا به راحتی مورد تأیید قرار گیرد. در اینجا قصد ندارم تکنیک‌های عملی عکاسی را توضیح دهم، بلکه هدف آشنا شدن شما با مباحث پایه ای است که شامل گزینش عکس‌های مناسب، ایده‌های عکاسی و استفاده از عکس‌های قدیمی‌است.

با رجوع به بخش اول این سؤال مطرح شد که: ” آیا قادرید بلافاصله بعد از اینکه ایده ای در ذهنتان جرقه زد، عکس آن را بگیرید؟ ” یک جست و جوی سریع در iStockphoto برای کلمه Keyboard، نتیجه ای عجیب برابر با ۷۴۲۸ فایل ارایه می‌دهد. اگر طراحی نتواند از میان این نتایج عکس مورد نیاز خود را پیدا کند، بهتر است کار خود را کنار گذارد. به بیان بهتر، شانس شما برای پول در آوردن از یک Keyboard بسیار کم است. تعداد زیادی از نمونه‌های مشابه به شکل آنلاین و در سایت‌های متنوع موجود است، بنابراین عکس شما به راحتی کنار گذاشته می‌شود. پس چه عکسی را باید عرضه کرد؟ سؤال خوبی است، اما برای پاسخ به آن کمی‌زود است. با کاوش کردن در‌هارد دیسک خود شروع کنید تا دریابید چه چیز در دسترس دارید. نیازی به این که به مأموریت عکاسی خاصی بروید تا عکسی بگیرید که در سایت‌ها فروخته شود، نیست؛ اغلب اوقات تجربه‌های زندگی عادی بهترین عکس‌ها را به شما می‌دهند. بر فرض عکس “دختری جوان در دشت”؛ احتمال دارد خود شما عکسی با همین موضوع در یک پارک داشته باشید. این عکس مشخص در iStockphoto نزدیک به دو هزار و سیصد مرتبه دانلود شده است! عکس خیره کننده دیگری هست از یک مسجد در ترکیه، که شاید هنگامی‌که برای تعطیلات به آنجا رفته بودید از آن عکس گرفته باشید. به سادگی می‌توان با همین موجودی، تصاویر مورد نیاز طراحان در سایت‌های خرید و فروش عکس را فراهم کرد.

عکس‌هایی که به طور کلی در بازار اینترنتی خرید و فروش عکس پر فروش اند از این قرارند:

  • تجاری
  • کودکان
  • اشیاء با پس زمینه سفید
  • اماکن خاص
  • عکس‌هایی با فضای خالی برای کپی تصویر دلخواه

بار دیگر، مجموعه خود را قبل از اینکه دنیای عکاسی را به تسخیر خود درآورید، به خوبی بررسی کنید.

تجاری. هر آنچه که به تجارت و بازار مربوط است، معمولاً پر فروش است. از تصویر یک تخته خالی در دفتر کارتان گرفته تا دو نفر با لباس رسمی‌که در حال دست دادن اند. اگر نمی‌توانید همکارانتان را برای امضای رضایت نامه مُدلینگ متقاعد کنید، بهترین کار این است که از شانه به پایین را در کادر قرار دهید. همچنان این نکته را به یاد داشته باشید که نشان‌ها و علایم تجاری شرکت‌ها را از عکس‌های خود حذف کنید.

کودکان. این موضوعی ساده و قابل درک است. کودکان از بهترین مدل‌های عکاسی هستند، چرا که تصاویر آنها در بسیاری از زمینه‌ها قابل استفاده و بهره برداری است. اگر صاحب فرزندی هستید، خود می‌توانید اجازه نامه عکاسی مدل را برای آنها امضاء کنید. در اینجا نیز مراقب نشان شرکت‌ها باشید تا در عکس شما قابل تشخیص نباشند. بهترین عکس‌های کودک آنهایی هستند که بدون چینش یا برنامه ریزی خاصی به طور ناخود آگاه گرفته شده اند. بنابراین سعی کنید کودک در کانون عکس قرار گیرد و  هر چیزی که نگاه بیننده را از کودک منحرف می‌کند، حذف کنید. اگر خود فرزندی ندارید، می‌توانید از دوستان و آشنایان درخواست کنید تا از فرزندشان عکس بگیرید. اغلب والدین از اینکه می‌توانند عکس‌هایی با کیفیت از کودک خود به طور رایگان داشته باشند راضی اند.

اشیاء با پس زمینه سفید. شاید عکسی به این شکل در مجموعه خود نداشته باشید. این نوع عکس‌ها جزو با ارزش ترین نمونه‌ها برای طراحان هستند. چرا که به راحتی می‌توانند آن شیء را در طرح خود، با کمترین زحمت، به کار ببرند.

اماکن خاص. تعطیلات خود را به محلی برای پول درآوردن تبدیل کنید. درست مانند عکس مسجدی در ترکیه، که در بالا به آن اشاره کردیم. سفر به شما این مجال را می‌دهد تا عکس‌های شگفت انگیزی بگیرید و از آن درآمد بدست آورید. مدتی که در سفر هستید سعی کنید صبح زود از خواب بیدار شوید. در این صورت می‌توانید عکس‌های منحصر به فردی از لحظات طلوع آفتاب بگیرید. برای این کار نیاز به یک سه پایه خواهید داشت تا بهترین نتیجه را بگیرید. نور صبحگاهی یکی از زیباترین لحظات را رقم می‌زند.

عکس‌هایی با فضای خالی برای کپی تصویر دلخواه. منظور از فضای خالی، محلی در عکس است که طراح می‌تواند با توجه به نیاز خود در آن یک متن یا طرح گرافیکی قرار دهد تا عکس را به دلخواه خود تکمیل کند. این فضا می‌تواند به سادگی قسمتی از آسمان یک شهر باشد، که شما نیز می‌توانید به راحتی عکس آن را بگیرید. طراحان، اغلب از عکس مرجع به عنوان پس زمینه استفاده می‌کنند تا به یک المان گرافیکی بزرگتر برسند. پس دقت داشته باشید تا این فضا را در عکس تان، برای طراح، در نظر بگیرید.

در آخر باز تأکید می‌کنم که، عکس‌های موجود خود را به خوبی بررسی کنید، نگاهی به آخرین سفر خود بیاندازید، و یا سنین ابتدایی رشد کودک خود را زیر نظر داشته باشید، در آنها به موارد بسیار خوبی برای فروش بر خواهید خورد. هنگامی‌که به محل کار می‌روید، دوربین خود را به همراه داشته باشید؛ شاید عکس‌های خوبی بتوانید بگیرید. بار دیگری که به سفر رفتید، به خاطر داشته باشید، عکسی که می‌گیرید تنها برای تفریح نیست؛ می‌توانید آن را با دیگران تقسیم کنید و هزینه سفرتان را نیز از قبل آن باز گردانید.

ترجمه: امید متقیان فرد (عکسبردار)

نویسنده: عکسبردار

انتشار این نوشته در

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.