کسب درآمد از طریق فروش عکس: (قسمت ششم)
در قسمت اول این مطلب به اختصار در مورد اهمیت کلید واژهها صحبت کردیم، این بار به تفصیل به این موضوع خواهیم پرداخت. این که چگونه کلید واژههای مناسب انتخاب کنیم، افراد مختلف چگونه کلمات را جست و جو میکنند و چرا بعضی لغات بیشتر از دیگر کلمات به کار میآیند. کلید واژهها کلماتی هستند که شما به عکستان نسبت میدهید تا در موتورهای جستجو عکس شما را بیابد. پُر واضح است اگر بگوییم که هر چه زمان بیشتری صرف انتخاب صحیح و هوشمندانه کلمات کنیم و در بازههای زمانی منطقی آنها را به روز رسانی کنیم، افراد بیشتری عکسهای شما را خواهند دید و مشتریان بیشتری خواهید داشت. این امر به اثبات رسیده که یک عکس معمولی میتواند به موفقیت خوبی برسد اگر ناشر آن به درک درستی از نحوه کار موتورهای جست و جو رسیده باشد. تمرکز بیشتر روی امر انتخاب کلید واژهها (به نحوی که بهترین نتیجه را در جست و جو داشته باشد،) کمک شایانی به بیشتر دیده شدن عکس شما خواهد کرد. عکس خوب همراه کلید واژه درست شما را در رسیدن به بلند پروازانه ترین رؤیاهایتان یاری خواهد کرد. search engine optimization) SEO) یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو، اصطلاحی است رایج در بازارهای اینترنتی و طراحی وب. SEO ساز و کاری است مستقل جهت تطابق هر چه بیشتر وب سایتها با موتورهای جست و جو، تا بهترین نتایج در یک جستجوی عادی با توجه به محتوای سایتها به دست آید. شما به عنوان فردی که برای سایتهای خرید و فروش عکس، محتوا تأمین میکنید، نیاز به انجام کارهایی مشابه بهینه سازی سایت خواهید داشت. بر خلاف دیگر سایتها که از کارشناسان SEO برای آماده سازی محتوای سایت خود جهت کار بر روی گوگل بهره میبرند، شما مستقیماً بر مفهوم و پیام عکسهای خود تأثیر میگذارید و بر اینکه مشتری چگونه عکس شما را بیابد تأثیر کامل خواهید گذاشت. دانستن خواستههای مشتریان و اینکه به دنبال چه موضوعاتی هستند، کمک میکند تا تصاویرتان شانس بیشتری برای در معرض دید قرار گرفتن داشته باشند. البته به شرطی که عکس شما با آن موضوعات مرتبط باشد شما فروش خواهید داشت در غیر این صورت دیده شدن عکس به تنهایی سودی برای عکاس در پی ندارد. اما از کجا باید آغاز کرد؟ هر چیزی را که در ظاهر عکس میبینید کاملاً شرح دهید. به این معنی که هر چه چشمانتان میبیند را توضیح دهید. این بسیار واضح است اما از جانب خیلیها نادیده گرفته میشود. طرحهایی که تصویر شما امکان دارد در آنها مورد استفاده قرار گیرد. واقعیت این است که این روش برای همه عکسها جوابگو نیست، اما برای تعداد قابل توجهی مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان مثال اگر عکسی از سکه دارید...
کسب درآمد از طریق فروش عکس: (قسمت پنجم)
در این بخش از سلسله مباحث فروش عکس دیجیتال، خواهیم گفت که چگونه باید عکسها و تصاویری را که به هم مرتبط هستند و در یک دسته بندی قرار میگیرند منتشر کرد. در این قسمت نیز مانند قبل، مثالهایی از iStockphoto خواهیم آورد، اما مسلماً شما این توانایی را خواهید داشت که این شیوهها را در سایتهای مختلف به کار ببندید. آن طور که در iStockphoto توضیح داده شده، شما به عنوان ناشر عکس، اجازه دارید تا اطلاعات بیشتری را به فایل خود اضافه کنید. بنابراین خریدار خواهد دانست که چه عکسی را خریداری میکند. این قابلیت با کدهای UBB نیز سازگار است و این امکان را به شما میدهد که تصاویر مرتبط و لینک آنها را در توضیحات عکستان نمایش دهید. به بیان بهتر، شما با این کار چند عکس را که ویژگیهای مشترکی با هم دارند در یک مجموعه قرار میدهید تا مشتری انتخابهای متنوعی از یک موضوع پیش روی خود داشته باشد. حال بپردازیم به دلایل و روش این کار: به عنوان یک تجربه شخصی، اغلب مواقع از یک سوژه معین در دو یا چند زاویه متفاوت عکس میگیرم. با وجود اینکه امکان دارد دو عکس کلید واژههای یکسان داشته باشند، گاهی اوقات در جستجو نتایج مشابهی ندارند. ممکن است یکی به موفقیت و شهرت برسد و دیگری اصلاً دیده نشود. با لینک کردن دو عکس مشابه به یکدیگر، شانس دیده شدن عکسهایتان را افزایش میدهید، و متعاقباً فروش بیشتری خواهید داشت. ببینیم در عمل چگونه این امر میسر میشود. اخیراً، عکسی از یک جفت هدفون، به محبوبیت شایان توجهی رسید. اما عکسهای زیادی مشابه آن در مجموعه خود داشتم که به اندازه این عکس مورد توجه قرار نگرفتند. در واقع قصد داشتم به خریداران، عکسهای مشابه خودم را نیز پیشنهاد کنم تا گزینههای بیشتر و متنوعی پیش روی خود داشته باشند. میتوانستم به صورت دستی عکسها را از نظر اطلاعات و کد لینکهای مرتبط غنی کنم اما این کار وقت زیادی را طلب میکرد که از توان و حوصلهٔ من خارج بود. تا اینکه پاسخ این مشکل را در فوروم iStockphoto یافتم. در یک سایت (iStockphoto UBB Thumbnail Link Generator) اسکریپتی قرار داده شده که از آن برای لینک کردن تصاویر بندانگشتی مرتبط با عکس استفاده میکردم. نمونه ی کد UBB: [url=/file_closeup.php?id=20102770 t=_blank][img]/file_thumbview_approve.php?size=1&id=20102770[/img][/url] البته توجه داشته باشید که این اسکریپت به طور رسمیاز طرف iStockphoto تأیید نشده و همه جا تضمینی برای به خوبی کار کردن آن وجود ندارد، اما در واقع به من کمک کرد تا به سرعت لینکها را به عکسهایم اضافه کنم. پس از گذشت چند روز تعداد بازدیدها و همچنین دانلودها افزایش یافت. اضافه کردن لینکهای مرتبط به عکس به تنهایی تضمینی برای افزایش فروش نیست، بلکه به شکلی کلید واژههای...
آموزش تصویری HDR با دوربین کانن
تکنیک HDR یکی از تکنیکهای ایجاد تصاویر زیبا و رویایی از مناظر طبیعی و پرترههای تأثیرگذار میباشد. شیوه کار در این تکنیک ترکیب سه عکس با سه نوع روشنایی (نور دهی) مختلف میباشد. برای گرفتن سه عکس پشت سر هم با نور متفاوت، میتوانید از روش زیر استفاده کنید: در دوربینهای کانن سری SLR در منو گزینه AEB وجود دارد که در عکاسی به اصطلاح برکتینگ (bracketing) نامیده میشود با انتخاب این گزینه و تعیین مقدار EV (جبران نور دهی) سه عکس پشت سرهم با نگهداشتن دکمه عکاسی از سوژه با سه نوع روشنایی گرفته میشود به شرطی که حالت عکاسی در دوربین روی متوالی () تنظیم شده باشد. حالا نوبت به این رسیده که این سه عکس با یک نرم افزار باهم ترکیب شوند. نرم افزارهای زیادی برای ساخت عکسهای HDR بکار میرود مانند Easy HDR، اما فتوشاپ در دسترسترین آنهاست. در فتوشاپ به مسیر File\Automate\Merge to HDR رفته و عکسها را وارد پنجره میکنیم؛ و با زدن دکمه OK نتیجه ترکیب عکسها دیده میشود. برای مطالعه نکات دیگری که برای گرفتن عکسهای HDR باید بدانید به نوشته (۱۹ ترفند مهم برای عکاسی HDR ) مراجعه کنید. امیدوارم عکسهای خوبی با این تکنیک بگیرید. منبع: سایت آقای حمیدی راد ویرایش: محمدرضا سعیدی عکس...
کسب درآمد از طریق فروش عکس: (قسمت چهارم )
در ادامه مطالب سه بخش نخست از این سری مباحث به بعضی سوالات مطرح شده توجه میکنیم و بحث را به شکل پرسش و پاسخ ادامه میدهیم. از راه فروش اشتراکی عکس در سایتهای میکرو استاک، چه میزان پول عایدمان میشود؟ به این دلیل که تنها با iStockphoto همکاری داشته ام، فقط در مورد آن قادرم نظر بدهم. (البته روی دیگر سایتها هم مطالعه داشته ام و پشتیبانی اعضا و مشتریان آنها نیز قابل قبول است.) حق التألیف عکسها در iStockphoto از ۲۰ درصد آغاز و چه بسا به ۴۰ درصد نیز برسد، البته در صورتی که کاری ویژه و منحصر به فرد ارایه دهید. من زمانی که مستحق دریافت چنین درصدی شدم به این دلایل بود که: – تمایلی برای پیوستن به سایتهای متعدد نداشتم؛ که در این صورت ملزم میشدم یک عکس را به دفعات در سایتهای مختلف آپلود کنم و کلید واژههای جداگانه ای نیز برای هر کدام در نظر بگیرم. – با این کار (ثبت عکس در تنها یک سایت) روی امتیاز فروش عکس، کنترل بیشتری وجود خواهد داشت. در صورتی که عکسی بدون مجوز قانونی در جایی انتشار یابد، ساده میتوان دریافت که از کجا درز پیدا کرده. اگر در پنج محل متفاوت عکس خود را ثبت کنید، به مشکل بر خواهید خورد و تشخیص اینکه عکستان از کجا کپی شده است، دشوار میشود. با iStockphoto عکاسان ویژه این مزیت را دارند تا عکسهایشان سریعتر مورد تأیید قرار گیرد. همچنین قادرند بخش مخصوص به خود را در صفحه اصلی سایت داشته باشند تا کارهای جدید را در آن نمایش دهند. هنگامیکه در ابتدا شروع به نوشتن این مقاله کردم، قصدی برای فاش کردن مبلغ درآمدم از راه میکرو استاک را نداشتم و اکنون نیز ندارم. تنها میتوان گفت که هر بار عکسی با ارزش، که فروش موفقی خواهد داشت، را ارایه کردم کمتر از شش ماه نتیجه گرفتم. دوستان بسیاری که به میکرو استاک پیوسته اند، از فروش خوب عکسهایشان شگفت زده بودند و در ماه اول ۲۰ دلار از محل عکسهایی که به درد دیگر کاری نمیآمد بدست آوردند. میزان پولی که از این راه عایدتان میشود، به شدت وابسته به میزان وقت و تلاشی است، که صرف میکنید. تصاویری که مرتبط با وقایع روز هستند همیشه پر فروش اند. بار اولی که قیمت سوخت سیر صعودی غیر قابل کنترل خود را آغاز کرد، تقاضا برای عکسهای در ارتباط با این موضوع نیز افزایش یافت. چنانچه توانایی پیش بینی و یا رصد کردن وقایعی از این دست را داشته باشید، درآمدتان نیز بیشتر خواهد بود. افراد زیادی از iStock به عنوان تنها منبع درآمدی بهره میبرند. امکان این وجود دارد که نمونه ای از فرمهای انتشار مدل و چهره اشخاص را معرفی کنید...
کسب درآمد از طریق فروش عکس: (قسمت سوم)
در بخشهای اول و دوم، نکات مختلفی را مرور کردیم. حال در بخش سوم از این سری مباحث، خواهیم دید که چگونه از میان مجموعه خود عکسی را انتخاب کنیم، تا به راحتی مورد تأیید قرار گیرد. در اینجا قصد ندارم تکنیکهای عملی عکاسی را توضیح دهم، بلکه هدف آشنا شدن شما با مباحث پایه ای است که شامل گزینش عکسهای مناسب، ایدههای عکاسی و استفاده از عکسهای قدیمیاست. با رجوع به بخش اول این سؤال مطرح شد که: ” آیا قادرید بلافاصله بعد از اینکه ایده ای در ذهنتان جرقه زد، عکس آن را بگیرید؟ ” یک جست و جوی سریع در iStockphoto برای کلمه Keyboard، نتیجه ای عجیب برابر با ۷۴۲۸ فایل ارایه میدهد. اگر طراحی نتواند از میان این نتایج عکس مورد نیاز خود را پیدا کند، بهتر است کار خود را کنار گذارد. به بیان بهتر، شانس شما برای پول در آوردن از یک Keyboard بسیار کم است. تعداد زیادی از نمونههای مشابه به شکل آنلاین و در سایتهای متنوع موجود است، بنابراین عکس شما به راحتی کنار گذاشته میشود. پس چه عکسی را باید عرضه کرد؟ سؤال خوبی است، اما برای پاسخ به آن کمیزود است. با کاوش کردن درهارد دیسک خود شروع کنید تا دریابید چه چیز در دسترس دارید. نیازی به این که به مأموریت عکاسی خاصی بروید تا عکسی بگیرید که در سایتها فروخته شود، نیست؛ اغلب اوقات تجربههای زندگی عادی بهترین عکسها را به شما میدهند. بر فرض عکس “دختری جوان در دشت”؛ احتمال دارد خود شما عکسی با همین موضوع در یک پارک داشته باشید. این عکس مشخص در iStockphoto نزدیک به دو هزار و سیصد مرتبه دانلود شده است! عکس خیره کننده دیگری هست از یک مسجد در ترکیه، که شاید هنگامیکه برای تعطیلات به آنجا رفته بودید از آن عکس گرفته باشید. به سادگی میتوان با همین موجودی، تصاویر مورد نیاز طراحان در سایتهای خرید و فروش عکس را فراهم کرد. عکسهایی که به طور کلی در بازار اینترنتی خرید و فروش عکس پر فروش اند از این قرارند: تجاری کودکان اشیاء با پس زمینه سفید اماکن خاص عکسهایی با فضای خالی برای کپی تصویر دلخواه بار دیگر، مجموعه خود را قبل از اینکه دنیای عکاسی را به تسخیر خود درآورید، به خوبی بررسی کنید. تجاری. هر آنچه که به تجارت و بازار مربوط است، معمولاً پر فروش است. از تصویر یک تخته خالی در دفتر کارتان گرفته تا دو نفر با لباس رسمیکه در حال دست دادن اند. اگر نمیتوانید همکارانتان را برای امضای رضایت نامه مُدلینگ متقاعد کنید، بهترین کار این است که از شانه به پایین را در کادر قرار دهید. همچنان این نکته را به یاد داشته باشید که نشانها و علایم تجاری...
چرا فروش اشتراکی؟
خیلی دور از باور نیست که بشنویم یک عکاس حرفهای بیان میکند که درک نمیکند وقتی در بازار امکان فروش عکس با قیمت بالا وجود دارد، چرا مردم عکسهای خود را به قیمت پایین میفروشند. برخی از این دلایل عبارتست از: این سود آور و مفید است علیرغم قیمتها و کمیسیونهای پایین، فروش اشتراکی عکس میتواند برای افرادی که این کار را بخوبی انجام دهند؛ سودآور باشند. صنعت عکس بطور میانگین مبلغ ۱ دلار برای هر عکس در هر ماه را تعیین کرده است، بنابراین در کشور پیشرفتهای مثل آمریکا یا اروپای غربی داشتن یک مجموعهای ۵۰۰۰ تایی از عکسهای با کیفیت برای رسیدن به یک زندگی راحت کافیست. در کشورهای پیشرفته، عکاسان برای داشتن یک زندگی راحت تنها باید ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ عکس با کیفیت و یا ۵۰۰۰ عکس معمولی داشت. سرگرم کننده است یک اجتماع برابر در بازار فروش اشتراکی وجود دارد. این خیلی مثبت است. همچنین هیچ محدودیتی در خصوصیات عکس وجود ندارد: هیچ کسی برای تو مشخص نمیکند که از چه چیزی عکس بگیری، چطور بگیری و یا چند تا عکس بگیری. یک آزادی کامل برای عکاسی وجود دارد؛ از موضوعات پر خواهان یا موضوعاتی که تنها خودتان از آنها لذت میبرید. بخاطر همین آزادیها این یک حرفه انتخابی و مطلوب برای خیلی از عکاسان است. آموزنده است برای خیلی از عکاسان، فروش اشتراکی تجربه ی بسیار آموزندهای است. بحثها و بازتابهای زیادی درباره ی عکاسی وجود دارد و درباره ی آنچه که آژانسهای فروش اشتراکی عکس در حیطه کار خود منتشر میکنند. اما اگر ما اینکار را هم بدرستی انجام ندهیم، از رؤسای عصبانی یا مشتریان ناراضی خبری نیست و بعضی اوقات تنها یک اخطار کوچک دریافت میکنید، آن هم بصورت خیلی دوستانه و مفید. تعداد اندکی از عکاسان ممکن است از نظر کارشناسان سایتهای فروش اشتراکی و یا از اینکه آموزشی خاصی برای عکاسی وجود نداشته گلایه کنند. این درست نیست که گفته شود هیچ جزء آموزشی وجود ندارد که بخواهد آژانسهایی را که با روشهای قدیمیکار میکنند به روز کند. همین چند وقت پیش شرکت Blend Images همکاران خود را در پالم اسپرینگ به منظور برگزاری نشست رسمیخلاقیت به همراه برخی از سخنرانان بزرگ، دعوت کرد. این چنین گردهماییهایی خیلی در این تجارت غیرمعمول نیست. آژانسهای بزرگتر نیز بعضا از ویرایشگران بزرگ و خبره ی عکس برای کمک به عکاسان و همچنین دریافت بازتاب و ایجاد روش مستقیم برای فروش، استفاده میکنند. برخی از آنها نیز برای استفاده هر چه بهتر عکاسان، نکات خلاصه شده ای را بر اساس تحقیقات گسترده منتشر میکنند. آسان است برای یک عکاس تازه کار، فروش اشتراکی اصلاً کار سادهای نیست. اما با مقایسه ی فروش عکسها در بازار سنتی؛ این کار آسان است. آژانسهای سنتی هنوز...